Boekhandel Domincanen Maastriicht - Studio Beed Reclame
Boekhandel Dominicanen Maastricht

Zeer tevreden over de samenwerking met Studio Beed reclame

Evelijn de Jong van Boekhandel Dominicanen uit Maastricht ‘Zeer tevreden over de samenwerking met Studio Beed reclame’

Recent heeft Studio Beed Reclame beletteringswerkzaamheden uitgevoerd in boekhandel Dominicanen in Maastricht. Dominicanen is geen onbekende opdrachtgever voor Studio Beed. De uitgevoerde werkzaamheden zijn bedoeld voor een verdere kwaliteitsslag die de eigenaren van de mooiste boekhandel van Nederland willen maken. Over boekhandel Dominicanen en de werkzaamheden door Beed spreken we met Evelijn de Jong, adjunct-directeur van deze in 1280 gebouwde Maastrichter Dominicanenkerk gevestigde boekhandel.

Met ‘Boekhandel Dominicanen is gestart in 2006’ begint Evelijn haar antwoord op mijn vraag iets te vertellen over de historie van haar Boekhandel Dominicanen. ‘De historie van dit gebouw trekt veel bezoekers en dat vraagt om duidelijke signing’ vervolgd Evelijn. ‘Anders zijn bezoekers mogelijk snel de weg kwijt. Iedereen die voor het eerst naar binnen loopt, heeft vooral de blik omhoog, want het plafond van deze prachtige kerk beneemt je. Daarna zijn onze bezoekers gericht op ‘oh ja, het is een boekhandel’ met heel veel boeken en is het lastiger voor ons om de klant op een laagdrempelige manier te verwijzen naar de diverse rubrieken’.

Evelijn vervolgt: ‘Dominicanen is in 2006 gestart als onderdeel van een keten van boekhandels. Deze keten moest uiteraard voorzien worden van signing. We zijn toen met de hele keten terecht gekomen bij Revon uit Leerdam. Die uitstraling paste toe bij wat de keten wilde zijn. Op een rustige manier, en alle winkels identiek. Bij de verzelfstandiging van onze winkel in 2014 hebben we aangegeven dat de signing een belangrijk onderdeel is dat we moeten behouden. We wilden en moesten duidelijk af van de signing van de keten waar we tot dat moment deel van uitmaakte’.

‘We zijn toen gaan kijken op internet maar ook in onze rolodex’ geeft Evelijn met een glimlach aan, en zijn snel weer terecht gekomen bij Marco, maar hij werkte niet meer bij Revon. Dat heeft niets in de weg gestaan om weer contact te krijgen, zodat Marco op bezoek kwam. Hij begreep direct wat we zochten en welke look and feel we wilden creëren.

‘Ons wensenlijstje was groot én lang’ lacht Evelijn. Want signing stopt niet bij alleen de boekenkasten. Ook de rubrieken, de etalage en de verschillende verdiepingen in onze boekhandel’ moesten goed onder handen genomen worden’.

‘Met z’n drieën, Ton Harmes als eigenaar, ikzelf en Marco van Studio Beed hebben we aan tafel gezeten om te bespreken wat we precies wilden. Vanaf het begin zijn we goed betrokken bij het proces en heeft Marco namens Studio Beed er heel dicht op gezeten. Dat is voor ons cruciaal’ geeft Evelijn overtuigend aan. ‘Het is onze winkel en zo voelt het ook echt, en dan is het zo fijn als iemand dat ook aanvoelt wat veel vertrouwen geeft. En signing verander je ook niet heel vaak, daarvoor is het een té grote investering. Studio Beed snapt dat, dus was de keuze om weer met Marco en Studio Beed te werken snel gemaakt’.

‘Een grote uitdaging in deze sign-ronde was de verplaatsing van de afdeling English Literature’ geeft Evelijn aan. ‘Deze hele afdeling is verplaatst van de begane grond naar de eerste verdieping van onze boekentoren. Dit is een rubriek waar veel groei in zit, dus meer ruimte was nodig’ legt Evelijn verder uit. ‘In eerste instantie hebben we een banner aan de balustrade vastgemaakt met deze rubriek erop. Gelukkig is deze banner nu vervangen door prachtige, in de juiste huisstijlkleur gespoten freesletters, waar we bijzonder blij mee zijn’.

We maken samen een bruggetje naar de productie en de uitvoering. Evelijn: ‘Als het gaat om uitvoering is alles strak en netjes verlopen. Het feit dat Studio Beed werkt met een uitvoeringspartner was voor ons geen enkel probleem. Het vertrouwen in de werkwijze is groot. ‘Jullie zitten er zelf bovenop en de goede ervaringen uit het verleden daarbij opgeteld maakt dat we er als Dominicanen geen omkijken naar hadden’ volgens de tevreden adjunct-directeur van de Dominicanen boekhandel.

‘Petje af ook voor de monteurs die de uitvoering hebben verzorgd’ geeft Evelijn aan. ‘Snel, vakkundig en goed rekening houdend met het gegeven dat de winkel voor publiek gewoon open was. De troep, die toch ontstaat, werd direct opgeruimd. Hoog tempo en goed gefaseerd aangepakt. Ik was onder de indruk’.

De oplevering van het hele project is uiteraard door Studio Beed zelf gedaan. Edwin, Bertus en Marco waren gedrieën aanwezig in deze prachtige Maastrichtse boekhandel. Want zo hoort het ook vinden de mannen van Beed. ‘Studio Beed heeft de opdracht gegund gekregen’ geeft Edwin aan, dus is die laatste stap, namelijk de oplevering net zo belangrijk als het eerste gesprek. Met de oplevering is de cirkel rond en het project afgerond.

Boekhandel Dominicanen is weer helemaal up-to-date als het gaat om de signing. ‘Supertevreden over het gehele proces’ geeft Evelijn ons nog mee. ‘Als er in de toekomst aanpassingen of veranderingen nodig zijn in onze boekhandel neem ik weer contact op met Studio Beed Reclame. Ik weet dan namelijk zeker dat het wederom helemaal goed gaat komen’.